opowiadania

RYBAK I DŻIN

Pewnego dnia rybak cały dzień próbował złowić ryby bez jakiegokolwiek sukcesu. Chociaż rzucał sieci wiele razy w ciągu dnia, nie był w stanie złowić nic innego, niż stary mosiężny słój. Zaciekawiony rybak zerwał lak i otworzył słój, aby zobaczyć co jest w środku. Jak tylko słój został otwarty wynurzyła się z niego wielka chmura dymu, która szybko przybrała kształt olbrzymiego dżina. Kiedy rybak gapił się na tę olbrzymią bestię w szoku, dżin rzekł: „Zjem cię!”

„Ale dlaczego?” zapytał się rybak, „Uwolniłem cię. Dlaczego chciałbyś mnie zjeść po tym, jak ci tak bardzo pomogłem?”

„Ten, kto zamknął mnie wewnątrz słoja, kazał mi pożreć osobę, która mnie uwolni. Nie mam innego wyboru jak, zjeść ciebie.”

„Niech tak będzie.” rzekł rybak. „Jeśli musisz mnie zjeść, to zrób to. Jakkolwiek, jestem bardzo ciekawy jednej rzeczy. Mianowicie jak ktoś tak wielki jak ty, mógł się zmieścić w tak małym słoju?”

„Och, to bardzo proste,” odpowiedział dżin. „Popatrz ak ja to robię.” Mówiąc to, dżin zaczął wciskać się, troszkę po troszku w słój. Kiedy dżin już całkiem wszedł w słój, rybak odparł: „Ah, rozumiem teraz.” Po czym szybko zakręcił słoik i wyrzucił słoj do morza.